Sprawne funkcjonowanie sprzedaży
Aby sprzedaż w firmie funkcjonowała prawidłowo konieczne jest zapewnienie realizacji kilkudziesięciu procesów w obszarze planowania, marketingu, sprzedaży i wsparcia sprzedaży. Gdy jeden z tych procesów nie funkcjonuje prawidłowo, główny proces sprzedaży napotyka trudności w realizacji. Spada jego wydajność i poziom sprzedaży.
Projekty organizacji procesów sprzedaży pomagają naszym Klientom na takie przemodelowanie procesów, by znacząco wzrosła ich sprawność i tym samym wyniki sprzedaży. W projektach tych posługujemy się opracowanymi przez nas wzorcowymi mapami procesów sprzedaży, które służą nam za punkt odniesienia.
Nie każda firma „musi” realizować każdy proces z obszaru sprzedaży na najwyższym poziomie, ale świadomość własnych umiejętności oraz wiedzy o tym, jakie działania należy podjąć, by uzyskać większą skuteczność danego procesu w połączeniu z wiedzą o tym, w jakim stopniu dany proces wpływa na wydajność głównego procesu sprzedaży pozwala menedżerowi na ciągłe planowanie doskonalenia organizacji i uzyskiwanie coraz lepszych wyników sprzedaży.
Kiedy warto rozpocząć z nami projekt przeglądu organizacji sprzedaży
- Obecna organizacja sprzedaży nie pozwala na osiągnięcie oczekiwanych wyników
- Na rynku następują duże zmiany wymagające reorganizacji sprzedaży
- Organizacja sprzedaży konkurencji pozwala jej na osiągnięcie znacznie lepszych wyników
- Dochodzi do konfliktów pomiędzy pracownikami w zespole sprzedaży
- Pracownicy dużo pracują i są przemęczeni, a mimo to nie osiągają wyników
Wyniki projektu budowy/przeglądu organizacji sprzedaży
- Dostarczenie zarządowi firmy wiedzy na temat modeli organizacji sprzedaży
- Dostarczenie zarządowi firmy wiedzy na temat zasad budowy organizacji sprzedaży
- Budowa organizacji sprzedaży w oparciu o nasze narzędzia: wzorcowe mapy procesów sprzedaży oraz modele organizacji sprzedaży,
- Wsparcie w zmianach organizacyjnych w firmie i organizacji sprzedaży
- Opracowanie (przegląd) procedur i zasad działania dla poszczególnych stanowisk w organizacji sprzedaży