Projekty budowy standardów pracy w dziale handlowym służą wypracowaniu skutecznych zasad, zachowań i rozwiązań, które stosowane przez pracowników będą zwiększały ich wydajność i skuteczność pracy.
Brak standardów lub niskie standardy pracy w dziale handlowym powoduje, że każda z osób pracujących w sprzedaży stosuje swoje własne zachowania, sposoby argumentacji i obsługi Klientów. Indywidualizm i kreatywność mogą być pożądanymi cechami, przy niektórych typach sprzedaży. Jednak w dłuższej perspektywnie brak standardów sprzedaży prowadzi do znacząco niższych wyników niż w przypadku, gdy organizacja ma wypracowane skuteczne rozwiązania.
Projekty budowy standardów w sprzedaży mogą obejmować każdą z faz współpracy z Klientami: wyszukiwanie i nawiązywanie kontaktu z nowymi Klientami, analiza potrzeb Klienta, prezentacja rozwiązań i współpraca z Klientem, negocjacje handlowe, przygotowanie dokumentów itp.
Kiedy warto rozpocząć z nami projekt budowy standardów pracy
- Brak jest standardów pracy w zespole handlowym lub obecne standardy pracy nie pozwalają na osiągnięcie oczekiwanych wyników,
- Wiele procesów sprzedaży kończy się niepowodzeniem mimo starań zespołu sprzedaży,
- Pracownicy nie wiedzą, jak realizować proces sprzedaży lub jego elementy,
- Pracownicy dużo pracują, są przemęczeni, a mimo to nie osiągają wyników.
Wyniki projektu budowy standardów pracy w sprzedaży
- Dostarczenie osobom odpowiedzialnym za sprzedaż wiedzy na temat zasad i metod budowy standardów pracy w sprzedaży,
- Zaprojektowanie i wdrożenie procedur i zasad działania dla stanowisk w sprzedaży,
- Wsparcie organizacji we wdrożeniu standardów pracy.