W projektach budowy Zwycięskich Zespołów Sprzedaży™ posługujemy się Wzorcowymi Mapami Procesów Sprzedaży™ i Mapami Kompetencji Handlowych™. Pozwalają one spojrzeć na całość zagadnień związanych z funkcjonowaniem zespołu sprzedaży i właściwie określić działania, które przyniosą szybkie i wymierne efekty w funkcjonowaniu zespołu sprzedaży. Doświadczenie z naszych projektów pokazuje, że aby sprzedaż w firmie funkcjonowała prawidłowo konieczne jest zapewnienie realizacji kilkudziesięciu procesów w obszarze marketingu, sprzedaży i wsparcia sprzedaży. Jeśli jeden z tych procesów nie funkcjonuje prawidłowo, główny proces sprzedaży napotyka trudności w realizacji. Spada jego wydajność i poziom sprzedaży.
Projekty budowy zwycięskich zespołów sprzedaży obejmują kilkanaście zagadnień z mapy procesów sprzedaży. Najważniejsze z nich to:
- wybór modelu funkcjonowania działu handlowego w zależności do strategii sprzedaży
- organizacja działu handlowego, zakres obowiązków pracowników
- dobór właściwych osób do wykonywanych zadań (model talentów sprzedażowych)
- wdrożenie standardów zarządzania zespołem
- wdrożenie standardów pracy w sprzedaży
- rozwoju talentów sprzedażowych
Kiedy warto rozpocząć z nami projekt Zwycięski Zespół Sprzedaży™?
- Firma chce zbudować profesjonalny zespół sprzedaży
- Obecna organizacja sprzedaży nie pozwala na osiągnięcie oczekiwanych wyników
- Wiele procesów sprzedaży kończy się niepowodzeniem mimo starań zespołu sprzedaży
- Pracownicy nie wiedzą, jak realizować proces sprzedaży lub jego elementy
- Dochodzi do konfliktów pomiędzy pracownikami w zespole sprzedaży
- Brak jest współpracy pomiędzy zespołem sprzedaży, a pozostałymi działami firmy
Wyniki projektu Zwycięski Zespół Sprzedaży™
- Dostarczenie zarządowi firmy wiedzy na wszystkich obszarów wpływających na funkcjonowanie zespołu sprzedaży
- Budowa organizacji sprzedaży w oparciu o nasze narzędzia: wzorcowe mapy procesów sprzedaży oraz modele organizacji sprzedaży
- Wsparcie w zmianach organizacyjnych w firmie i organizacji sprzedaży
- Opracowanie (przegląd) procedur i zasad działania dla poszczególnych stanowisk w organizacji sprzedaży